niedziela, 14 września 2014

Studia w Niemczech #2 ciekawe wyszukiwarki kierunków :)

Ogólny zarys rekrutacji na uczelnię niemiecką był TUTAJ, teraz czas na fajne wyszukiwarki kierunków. Na razie tych, które mi się spodobały jest niewiele, ale może w przyszłości lista się powiększy :) 
moja ulubiona wyszukiwarka! Możemy wyszukiwać klasycznie czyli wpisać nazwę kierunku i szperać, a możemy też wybrać Wyszukiwanie zaawansowane, wpisać więcej naszych preferencji (Land, Zulassungssemester itd) i zawęzić w ten sposób ilość otrzymanych wyników. Możemy zajrzeć do zakładki Studiengangsmerkmale, a następnie wybrać Zulassungsmodus i keine Zulassungsbeschränkung - wówczas zobaczymy te kierunki na konkretnych uczelniach, na które wystarczy tylko dostarczyć potrzebne dokumenty i nie ma konkursu świadectw. Ja się tak rekrutowałam na mój drugi kierunek :) ubiegałam się o przyjęcie na czterech uczelniach (nie mogłam się zdecydować) i od wszystkich czterech dostałam pisemną odpowiedź, iż zostałam dopuszczona do studiów, jeśli dostarczę w podanym terminie kilka dokumentów (oryginał Zulassungsbescheid, zaświadczenie o ubezpieczeniu zdrowotnym, jakieś drobnostki typu 2 zdjęcia paszportowe itp.)

tutaj mamy z kolei wyszukiwarkę bardziej "egzotycznych" kierunków i programów - a na pewno ciekawie brzmiących. Jeszcze ponad rok temu buszowałam na tej stronie w poszukiwaniu swojej drogi, ale zmieniłam plany na bardziej klasyczne ;) dzięki tej wyszukiwarce możemy szukać studiów także po angielsku oraz w innych językach. 

Trzecia z wyszukiwarek, tym razem znowu chodzi o bardziej klasyczne kierunki. Tutaj możemy zaznaczyć kratkę Nur Programme auf Englisch :) tę wyszukiwarkę lubię najmniej i dwie powyższe w zupełności mi wystarczyły, chociaż tu też mamy opcję Wyszukiwania zaawansowanego i możemy zaznaczyć własne preferencje. 

Na dzień dzisiejszy te trzy najbardziej do mnie przemówiły, być może kiedyś powiększę listę. :)  

4 komentarze:

  1. nie wiem dużo o studiach w Niemczech, ale jeśli chodzi o Wielką Brytanię to na pewno w wyborze kierunku i uczelni pomogą wam te informacje https://www.sp.edu.pl/studia-za-granica/jakie-studia-wybrac/ i jak najbardziej polecam wam sie z nimi zapoznac. Na prawdę są moim zdaniem warte uwagi

    OdpowiedzUsuń
  2. Gratulacje dostania się na studia w Niemczech. Ja tez studiuję w Niemczech od dwóch lat na Uniwersytecie w Poczdamie i jestem bardzo zadowolona z poziomu nauczania. Miasto też mi się podoba. Mam akademik Poczdam. Pokoje mają wysoki standard. Tutaj możecie zobaczyć sami, jakie fajne są pokoje https://basecampstudent.com/pl/lokalizacje/niemcy/potsdam/.

    OdpowiedzUsuń
  3. Podoba mi się to, że w Niemczech można z łatwością rozpocząć studia. Wystarczy tylko umieć język niemiecki :) Ja wyjechałam dzięki programowi Erasmus i bardzo mi się tutaj spodobało. Mieszkam w akademiku Basecamp w mieście Lipsk (basecampstudent.com/pl/lokalizacje/niemcy/_lipsk/ ). Dodatkowo sobie dorabiam.

    OdpowiedzUsuń
  4. Studia za granicą to już nie są przelewki! Poważna decyzja i na pewno trzeba się zastanowić czy jest się na to gotowym. A studiować u nas w kraju też przecież można, mamy bardzo dobre uczelnie. W Warszawie http://www.wseiz.pl/pl/studia/wydzial-zarzadzania/zarzadzanie-i-inzynieria-produkcji/studia-ii-stopnia-zarzadzanie/zarzazanie-transportem-i-logistyka , nie tylko logistykę oferują oczywiście. Po takich studiach też nie będzie problemu z pracą, nawet za granicą.

    OdpowiedzUsuń

Miło mi, że poświęciłaś/eś czas na zostawienie komentarza. Komentujących zawsze odwiedzam, więc nie spamuj :) możesz się oczywiście ze mną nie zgadzać, ale jeśli już chcesz krytykować to konstruktywnie. Nie hejtuj bez podania uzasadnienia dla swojej opinii.

pytania? napisz do mnie:
jasminowamgla@gmail.com