poniedziałek, 25 sierpnia 2014

Konto bankowe dla studenta - jak dobrze wybrać? Poznaj 3 rzeczy, które musisz wziąć pod uwagę

Temat finansów w naszym życiu przewija się od najmłodszych lat. Wszyscy pamiętamy czasy, gdy jako małe krasnale szliśmy do rodziców po pieniążek na jakąś zachciankę :) z czasem jednak nasze wymagania i potrzeby rosną, a często moment rozpoczęcia studiów jest tą chwilą, gdy powinniśmy się rozejrzeć za dobrym kontem bankowym. Przyda nam się ono, gdy rodzice wyślą nam pieniądze, ale też w sytuacji, gdy zechcemy podjąć dorywczą pracę. Wybór konta bankowego można poniekąd przyczepić do naszej wyprawki studenta ;)

Zanim wybierzemy się do danego banku warto tak naprawdę zapoznać się z ofertą już przez Internet. Z autopsji mogę powiedzieć, że taka pielgrzymka od banku do banku niewiele daje, a czasem potrafi namieszać w głowie. Czemu? Bo chociaż oferta zostaje nam dosyć sensownie przedstawiona, to często ulotka którą dostajemy nie zawiera wszystkich istotnych informacji. Później wracamy do domu, przeglądamy stos kolorowych broszurek i setki własnych bazgrołów i dopiero po dogłębnej analizie wybieramy ofertę danego banku. Po co sobie utrudniać życie? Nie łatwiej po prostu przejrzeć ofertę w Internecie, choćby wstępnie? Tutaj możemy swobodnie porównać ofertę poszczególnych banków, bez wychodzenia z domu. 

Przy wybieraniu konta bankowego należy zwrócić uwagę na szereg ważnych informacji. 
1. Podstawa podstaw: opłata za prowadzenie konta
a raczej wypatrywanie braku tej opłaty ;) o ile można powiedzieć, że być może nie wypłacimy pieniędzy z bankomatu i opłata nie zostanie pobrana (jeśli takową opłatę za wypłacanie mamy), o tyle konto istnieje tak czy siak i jeśli wybierzemy ofertę ze stałą opłatą za prowadzenie to nas to w żaden sposób ta opłata nie ominie. To naprawdę nie będzie umilało naszego życia. W innych wypadkach kwestia opłaty za konto uzależniona jest od tego, czy wydamy określoną kwotę w miesiącu. Wydajemy kwotę - opłata za konto nie jest pobierana. I tak dalej, i tak dalej. Jeśli chodzi o mnie to szukałam konta z brakiem opłat za prowadzenie. Czemu? Bo większość moich wydatków nie była wydatkami w miejscach, gdzie mogłabym zapłacić kartą (patrz: pielgrzymki do ksera) i naprawdę nie wiem, czy udałoby mi się zapłacić kartą w sumie te 200zł, zwłaszcza że Biedronki nie miały płatności kartą, a niewątpliwie tam właśnie najczęściej się kierowałam ;) 

2. Przelewy internetowe - szukaj oferty z bezpłatnymi
Jeśli cokolwiek kupuję to staram się zapłacić przelewem elektronicznym, zazwyczaj przeprowadzam około 10 takich transakcji w miesiącu. Przy takiej ilości przelewów nie wyobrażam sobie sytuacji, gdy za każdy mam uiścić choćby małą opłatę... 

3. Opłata za kartę oraz wypłata z bankomatów
Jeden z najczęściej omawianych aspektów podczas wizyt w banku i jeden z najważniejszych. Często bywa tak, że przy braku opłaty za kartę mamy ograniczone możliwości bezpłatnych wypłat z bankomatu. I tak jest w moim przypadku - nie mam żadnej opłaty za kartę, ale za to mogę bezpłatnie wypłacać tylko z sieci Euronet oraz Cash4you, za wypłatę z innych bankomatów płacę każdorazowo 5zł. Nie robiło mi to żadnej różnicy gdy mieszkałam w dużym mieście i praktycznie na każdym kroku widziałam bankomat z Euronetu, szczególnie w galeriach handlowych. Sytuacja ma się jednak inaczej w małych miasteczkach, gdzie bankomatu danej sieci nie ma. I tu właśnie pojawia się problem. Dlatego warto szukać ofert z wypłatami bankomatowymi za darmo lub dobrze się zastanowić, co nam się bardziej opłaci.

Do tego można by dodać szereg innych funkcji, z których ja raczej nie korzystam, ale dla porządku warto o nich wspomnieć, a więc są to:
*wpłatomaty - ja nie wpłacam, ja tylko wypłacam ;) ale bardzo dobrze by było, gdyby w ofercie Waszego konta bankowego była darmowa wpłata i w oddziale banku i we wpłatomacie, choć takiej oferty to chyba ze świecą szukać. Ja mam tylko darmową wpłatę w oddziale
*rabaty i zniżki w sklepach - szczerze mówiąc nie mam zielonego pojęcia jak to jest z ofertą mojego banku w tej kwestii, ale chyba fajnie byłoby się przekonać, że macie zniżki w sklepach, do których chodzicie?
*...i cała reszta! 

A tak w skrócie, no to jak wybrać to konto studenta? Kliknij i powiększ grafikę :) 
źródło

Wpis został zredagowany na podstawie informacji zawartych na stronie KontoStudenta.pl, skąd również pochodzi wyżej wstawiona grafika. 

4 komentarze:

  1. Ja swoje pierwsze konto w banku założyłam w dniu osiemnastych urodzin po imprezie urodzinowej, gdzie dostałam trochę pieniędzy od rodziny. Niestety wtedy w okolicy był tylko jeden bank, dlatego w nim założyłam konto. Ale udało mi się wtedy wygrać w konkursie aparat cyfrowy :D

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. ja konto zakładałam kilka dni przed wyjazdem na studia :D ale całkiem dobrze trafiłam :)

      Usuń
  2. Ten komentarz został usunięty przez autora.

    OdpowiedzUsuń
  3. Ja jako studentka potrzebowałam mieć nie dość że właśnie konto dla studenta to jeszcze najelpiej takie, które obsługuje waluty obce. W taki właśnie sposób wybrałam https://www.igoriacard.com/anonimowa-karta-dla-studentow/ czyli konto wraz z kartą które spełnia całkowicie moje wymagania.

    OdpowiedzUsuń

Miło mi, że poświęciłaś/eś czas na zostawienie komentarza. Komentujących zawsze odwiedzam, więc nie spamuj :) możesz się oczywiście ze mną nie zgadzać, ale jeśli już chcesz krytykować to konstruktywnie. Nie hejtuj bez podania uzasadnienia dla swojej opinii.

pytania? napisz do mnie:
jasminowamgla@gmail.com