sobota, 1 sierpnia 2015

Za co lubię Warszawę? :) miasto moimi oczami.

Dzisiaj, w ten charakterystyczny dla Warszawy dzień, postanowiłam opublikować pisany od jakiegoś czasu post, o tym, co ja doceniam w tym mieście :) za co więc lubię Warszawę?
1. Za pęd życia
No dobra, może nie tak całkiem dosłownie za to, ale za fakt, że tu nie mam czasu myśleć i że szeroko pojęte życiowe rozterki są mi tutaj obce. Wiem, że muszę załatwić X spraw i to mnie napędza. Żyję od linijki od poniedziałku do piątku a w weekendy błogo odpoczywam. Jest dobrze.

2. Akcje charytatywne
Różne, przeróżne. Od znanego wszystkim pakowania zakupów w supermarketach, by zbierać na jakiś dom dziecka, poprzez masowe wysyłanie pocztówek choremu dziecku - hej, w firmie pracuje XXX osób, jeśli nawet 20 z nich wyśle choremu dziecku pocztówkę to już jest coś :)

3. Inne akcje
Kino plenerowe, kino plenerowe samochodowe, czasem jakaś ciekawa manifestacja, ciągłe protesty pod miejscami takimi jak na przykład Sejm czy Kancelaria Premiera, nie ma nudy...

4. Otwartość
Nie mylić z buractwem i manifestacją własnego NADzdania. Nie dziwi Cię fakt, że kasjerka w sklepie sięga po butelkę wody z komentarzem "Ach ten kac" ;) wszystko jest dla ludzi.

5. Możliwości
Z racji dużego miasta i sporych możliwości pracy oraz rozwoju jakoś spokojniej patrzy się w przyszłość.

6. Miejsca, miejsca :)
PKiN, mój ulubiony Ogród Górny Zamku Królewskiego, fontanny multimedialne na Podzamczu, Wilanów, podwarszawski Powsin... Mogłabym tak wymieniać i wymieniać.

na zdjęciu palmier, a w tle PKiN







7. Te tabliczki z nazwami ulic :D
źródło
No kto mi powie, że nie są charakterystyczne? :D 

8. Połączenie tradycji z nowoczesnością ;)



8. Metro
Mówcie co chcecie, ale gdyby nie ono to tłok wszędzie byłby 5x większy :D

9. Bazarki z warzywami i owocami na każdym kroku, kwiaty też na każdym kroku!
Koło metra, przed jakimś większym sklepem lub po prostu na rogu ulicy - bazarki ze świeżymi owocami i warzywami są wszędzie :D a mnie to cieszy, bo można kupić naprawdę smaczne rzeczy (fruit lover ♥). W innych miastach co krok to pamiątki, tutaj co krok to bazarki :) (i co krok to mini kwiaciarnie :D)

10. Oryginalne pomysły na nazwy kawiarń, klubów i restauracji :) 
Temat Rzeka, Sen Pszczoły, Cud miód, Mjud, Bątą, Cześć, Leniviec, Uprzejmie donoszę, W gruncie rzeczy, Zapiexy Luxusowe, Kucharek Sześć, Bydło i Powidło, Pyk i Łyk, Cuda na kiju, Gryzę i połykam, Łysy Pingwin, Mały Wojtek, Gruby Benek, POPiS władzy i pewnie wiele, wiele innych, o których jeszcze nie słyszałam. :)

11. A także oryginalne pomysły na biznes :) 
takie jak na przykład park trampolin :) wiem, że to już na pewno gdzieś w Polsce było, ale to taki jeden z przykładów, które bezpośrednio kojarzą mi się z dzieciństwem, przez co no po prostu chciałabym to miejsce odwiedzić :D 

12. I tylu aktywnych ludzi!
Jeśli myślisz, że w necie i na Instagramie jest moda na fit ludzi, to wyobraź sobie, że tutaj ciągle mijasz jakiegoś biegacza :) i dobrze, nawet jeśli to moda to i tak prowadzi organizm do pozytywnych zmian. 

A jako PeeS dorzucam link do fajnego artykułu na temat tanich biletów do kina w poszczególne dni tygodnia: KLIK :)

pozdrawiam :)

5 komentarzy:

  1. Mnie Warszawa jednak przytłacza..

    OdpowiedzUsuń
  2. Wiele osób ceni Warszawę za możliwości jakie daje, całkowicie to rozumie, aczkolwiek wole mniejsze i przede wszystkim mniej zatłoczone miasta. Moim faworytem od lat jest Wrocław i tak już zostanie :)

    OdpowiedzUsuń
  3. Warszawa jest wspaniałym miastem, ale jest tak duża, że mnie- osobę z małego miasteczka- nieco przeraża :)

    OdpowiedzUsuń
  4. Warszawa ma całkiem ciekawą architekturę, w wielu miejscach widać zderzenie starej zabudowy z nowoczesnymi wieżowcami.

    OdpowiedzUsuń
  5. Zapraszam na mojego bloga(życie dwudziestolatki, która rozpoczęła studia i szuka doświadczeń dzięki inspiracji autorów blogów!)
    -> http://drobnostek-swiat.blogspot.com/

    Na Twój wpadam i poczytuję od czasu do czasu, powodzenia w pisaniu!

    OdpowiedzUsuń

Miło mi, że poświęciłaś/eś czas na zostawienie komentarza. Komentujących zawsze odwiedzam, więc nie spamuj :) możesz się oczywiście ze mną nie zgadzać, ale jeśli już chcesz krytykować to konstruktywnie. Nie hejtuj bez podania uzasadnienia dla swojej opinii.

pytania? napisz do mnie:
jasminowamgla@gmail.com