wtorek, 29 grudnia 2015

Niemcy - życie, studia, praca na studiach, egzaminy językowe i tak dalej... Spis postów dotyczących Niemiec

Z racji tego, że coraz więcej osób pisze do mnie maile w różnych niemieckich sprawach, postanowiłam opublikować post ze wszystkimi niemieckimi wpisami :) 
Przypominam, że prawie wszystkie wpisy są opinią subiektywną bądź też informacjami zebranymi z różnych źródeł, więc możecie się z nimi nie zgadzać - zachęcam do zostawiania komentarzy :)

1. Studia w Niemczech: procedura, ubieganie się i cała rekrutacja z perspektywy Polki
Wiem, że ten wpis wymagał uzupełnienia o informacje takie, jak chociażby przeliczanie średniej z polskiego licencjatu na niemiecki system gdy ktoś chce iść na niemiecką magisterkę - wskazówkę na ten temat dodam, ale to nie będzie stuprocentowa odpowiedź. 
Od razu jednak mówię, że jeśli chodzi o pójście do Niemiec na licencjat to nie wiem, jakie są sposoby przeliczania średniej ze szkoły i wyników z matury na system niemiecki. Choć bardzo chciałabym Wam pomóc, to nie mam pojęcia, jakie są te przeliczniki :( 

Z perspektywy i ogólnej i własnej. Próbowałam, ale stypendium nie dostałam, więc nie wiem co trzeba napisać w liście motywacyjnym, by dostać stypendium ;) 

Post pisałam dosyć na świeżo i wielu szczegółów z opisu już nie pamiętam, ale mam nadzieję, że to co naskrobałam komuś pomoże :)

z doświadczeń... 

Co to jest Semesterbeitrag, ile orientacyjnie wynosi na poszczególnych uczelniach (poprzednie semestry) i właściwie co dzięki niemu zyskujemy - a zyskujemy często chociażby (częściowy) bilet miejski :)

Studia w Niemczech? Zadbaj wcześniej o EKUZ :)

O tym, gdzie możemy poszperać, by wygrzebać info o fajnych kierunkach :)

O tym, jak wyglądały moje pierwsze dwa dni w Niemczech, gdy wyprowadziłam się na studia. O kwestiach takich jak zameldowanie w mieście, konto bankowe, akademik w Niemczech no i ubezpieczenie, którego wymaga uni.

O formalnościach, o pokoju, o możliwościach :)

różne takie tam :)

Dlaczego naszą kartą MasterCard niekoniecznie uda się zapłacić w Niemczech? Jak wybrać dość korzystne konto walutowe?


Październik 2014 szczegółowym miesiącem był...

Wady i zalety życia w Niemczech, pisane z perspektywy studentki. 


Moje spojrzenie na sprawę.

Stypendia i możliwości, o których słyszałam

Gdy zaczynasz dostrzegać pewne rzeczy i różnice... :D

Oczywiście mam na myśli niemiecki. Kilka moich porad. 

Post o przewidywaniu i planowaniu. Bo czasem podejście do egzaminu językowego w ostatnim możliwym przed końcem rekrutacji terminie potrafi przesunąć nasze plany o pół roku bądź rok. Przeczytaj, jeśli planujesz zdawać DSD, Test DaF, Goethe Zertifikat, DSH lub coś podobnego. 

Temat, którym zainteresowałam się dość późno, ale uzupełniłam zapiski :) 

A TAKŻE - EGZAMINY JĘZYKOWE (BEZ)POŚREDNIO ZWIĄZANE Z TEMATEM WYJAZDU DO NIEMIEC: 
22. Test onDaF. Co to właściwie jest i do czego jest potrzebny?
Taki tam mini test językowy potrzebny do stypendium DAAD. Kilka słów ode mnie. 


23. Test DaF. Co, jak, gdzie i po co? Moja opinia i moja strategia ;)
Pisane kilka tygodni od dnia egzaminu :)

24. Goethe Zertifikat C1 - o egzaminie. Opis, zasady, informacje ogólne.
Wisienka na torcie ;)

Mam nadzieję, że teraz łatwiej będzie to wszystko odnaleźć :) 

pozdrawiam ciepło w ten mroźny wieczór, 

J.

15 komentarzy:

  1. Bardzo chciałabym studiować w Niemczech, ale chyba mam mało wiary w siebie. Obecnie studiuję logistykę transportu na UTH z http://www.uth.edu.pl/oferta-studiow/inzynierskie/transport/logistyka-transportu/opis i nie jest łatwo. Może jakiś Erazmus? Muszę o tym pomyśleć. Dzięki za ciekawy wpis, którego można się dowiedzieć wielu ciekawych rzeczy. Pozdrawiam!

    OdpowiedzUsuń
  2. Też kiedyś chciałem bardzo studiować za granicą. Ale aktualnie wybrałem się na studia Informatyczne i jestem bardzo zadowolony. Świetny blog i powodzenia w dalszej pracy :)

    OdpowiedzUsuń
  3. Dziękuję za przydatne informacje na temat studiowania w Niemczech, za niedługo przenoszę się do Niemiec i tam będę konturować studia na jednej z berlińskich uczelni. Mam nadzieję, że będzie mi równie dobrze jak w Polsce.

    OdpowiedzUsuń
  4. Nie mam żadnych wątpliwości - jest bardzo dobrze napisane.

    OdpowiedzUsuń
  5. Odpaliłem google i myślałem, że mnie rozniesie od niektórych blogów, a tu proszę takie cacko. Konkretnie, przejrzyście i z dbałością o estetykę, to lubię!

    OdpowiedzUsuń
  6. Strasznie Ci zazdroszczę tych studiów :) Ja póki co poszukuję pracy za granicą i chcę trochę podszkolić języki obce :)

    OdpowiedzUsuń
  7. Super, przyda się :) Ale Ci zazdroszczę!

    OdpowiedzUsuń
  8. Bardzo fajne studia, powodzenia i jak najlepszych wyników. Bardzo lubię czytać Twojego bloga i mam nadzieję, że za niedługo znowu dodasz coś nowego.

    OdpowiedzUsuń
  9. Na pewno życie w Niemczech jest bardzo ciekawie.Tylko czy zmiana z imigrantami coś popsuła.

    OdpowiedzUsuń
  10. Ten komentarz został usunięty przez autora.

    OdpowiedzUsuń
  11. No wydaje mi się, że młodym osobom trudne jest wybrać ten idealny kierunek studiów, jeśli nie macie żadnych sprecyzowanych planów. A może zainteresuje Wam [url=http://www.wseiz.pl/pl/]Wyższa Szkoła Ekologii i Zarządzania w Warszawie[/url] Mają fajne kierunki studiów i dają wiele różnych możliwości na Wasz rozwój. Jestem zdania, że warto pójść na studia.

    OdpowiedzUsuń
  12. Niemcy to naprawdę świetne miejsce do zycia, jeśli tylko znajdziemy swoją niszą. A o to czasami trudno.

    OdpowiedzUsuń
  13. Ciekawie napisane. Wszystko co należy wiedzieć w jednym miejscu

    OdpowiedzUsuń
  14. Super blog i mnóstwo przydatnych informacji. Rok temu miałam jechać na wakacyjny kurs daad i do tego na rok na erazmusa, ale przez pandemię wszystko przepadło :( prawie cała magisterka na zdalnym nauczaniu. za miesiąc obrona w polsce. Pozdrawiam serdecznie ;)

    OdpowiedzUsuń
  15. Ważne aby wybierać studia zgodnie z zainteresowaniami, przeprowadzka do innego państwa na studia to zawsze duże wydarzenie, warto się zastanowić czy to na pewno dobra decyzja bo w Polsce też nie brakuje uczelni gdzie można zdobyć bardzo dobre wykształcenie.

    OdpowiedzUsuń

Miło mi, że poświęciłaś/eś czas na zostawienie komentarza. Komentujących zawsze odwiedzam, więc nie spamuj :) możesz się oczywiście ze mną nie zgadzać, ale jeśli już chcesz krytykować to konstruktywnie. Nie hejtuj bez podania uzasadnienia dla swojej opinii.

pytania? napisz do mnie:
jasminowamgla@gmail.com